De algemene voorwaarden
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing bij iedere afspraak.
Algemene Voorwaarden
Om de klanten te kunnen behandelen op de wijze die aansluit bij de visie van Hair Balance, waaronder een betrouwbare behandeltijd en het borgen van de kwaliteit van de behandelingen, zijn de volgende algemene voorwaarden van toepassing.
1) Algemeen
Ethiek en hygiëne is van belang in de salon van Hair Balance. Er wordt verwacht van cliënten dat zij hier eveneens zorg voor dragen bij een bezoek aan de salon.
2) Aansprakelijkheid
Hair Balance is niet aansprakelijk voor schade, die ontstaat door onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Hair Balance is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
3) Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Hair Balance bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de styliste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Hair Balance neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Hair Balance zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
4) Wijzigen of annuleren van afspraken
Hair Balance maakt gebruik van een online boekingsomgeving: ‘Salonized’ waar de cliënt zelf afspraken kan inplannen en beheren. In dit systeem zit ook een ‘NO-SHOW’ systeem verwerkt. Een No-Show is een cliënt die geen gebruik maakt van zijn/haar gereserveerde afspraak, die alle mogelijkheden om een afspraak tijdig af te zeggen of te wijzigen niet heeft gebruikt.
4.1 Waarom hanteert Hair Balance een No-Show beleid?
De prijs van een behandeling worden samengesteld door verschillende kosten. Bij de meeste kapsalons zijn ook de klanten die niet komen opdagen verwerkt in de behandelprijs, de zogenaamde: No-Shows. Hair Balance vindt het niet nodig om eventuele No-Show-kosten in de basis door te berekenen in de kostprijs van de behandelingen. De cliënt profiteert hiervan, omdat hierdoor de behandelprijzen bewust lager kunnen zijn.
De voorwaarden zijn hierin als volgt:
4.1.1 Wijzigen of annuleren: Tot 48 uur vóór de behandeling
De cliënt kan tot minimaal 48 uur voor de geboekte behandeling gratis de behandeling wijzigen of annuleren. In de ontvangstmail die de cliënt krijgt zit de optie ‘afspraak annuleren’ of ‘afspraak verzetten’. Indien de cliënt hier gebruik van maakt, dan worden geen kosten in rekening gebracht.
4.1.2 Wijzigen of annuleren: Binnen 48 uur tot 24 uur vóór de behandeling
De cliënt die de geboekte afspraak binnen 48 uur tot 24 uur vóór de behandeling wijzigt of annuleert, wordt 25% van de geboekte behandeling in rekening gebracht bij de cliënt voor de gereserveerde tijd en plaats.
4.1.3 Wijzigen of annuleren: Binnen 24 uur vóór de behandeling
De cliënt die de geboekte afspraak binnen 24 uur vóór de behandeling wijzigt of annuleert, wordt 50% van de geboekte behandeling in rekening gebracht bij de cliënt voor de gereserveerde tijd en plaats.
4.1.4 Niet gekomen/Vergeten/Te laat komen
Indien de cliënt geen gebruik maakt van zijn/haar geboekte behandeling of te laat is en geen gebruik heeft gemaakt van alle mogelijkheden om de afspraak voor de behandeling af te zeggen niet gebruiken en onaangekondigd niet verschijnt, dan wordt het volledige bedrag van de geboekte behandeling in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd en plaats. Het No-Show systeem herkent dit automatisch en houdt bij of cliënt wel of niet te laat is voor de ingeplande afspraak.
5) E-mail herinnering
De cliënt ontvangt één dag voor de afspraak een extra herinnering in de vorm van een e-mail. Soms belanden deze e-mails (herinneringen) in de spam-box (reclame-box) van de ontvanger, waardoor het lijkt of deze niet verstuurd is. Deze e-mail is daarom poging van Hair Balance voor een extra herinneringen van de gemaakte afspraak. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het noteren en nakomen van de geboekte afspraak. Indien de cliënt niet meer weet wanneer de geboekte afspraak is, neem dan vrijblijvend contact op met de Hair Balance.
6) Te laat komen
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag de styliste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Is de cliënt meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomen dan kan de styliste de afspraak annuleren en het gehele afgesproken bedrag berekenen.
7) Betaling
Hair Balance vermeldt alle prijzen van de behandelingen op haar website en vermeldt de standaard prijzen van de producten in de salon, mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
Er geldt een betalingstermijn van 14 kalenderdagen nadat Hair Balance het betalingsverzoek bij de cliënt heeft ingediend.
De client is bij het inplannen van een online boeking bewust van de af te rekenen kosten. De cliënt heeft hierom geen recht op restitutie. Temeer indien cliënt verwijst naar tarieven uit het verleden en of tarieven van andere haarsalons.
8) Geheimhouding
De styliste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Hair Balance en of styliste van Hair Balance verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
9) Garantie
Hair Balance geeft de cliënt één week (7 kalenderdagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:
10) Beschadiging & diefstal
Hair Balance heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur, producten alsmede roerende en onroerende zaken beschadigd. Hair Balance meldt diefstal altijd bij de politie.
11) Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zich zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 48uur na de behandeling schriftelijk gemeld te worden. Indien een klacht gegrond is, zal Hair Balance in overleg met de cliënt een passende oplossing vinden.
12) Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Hair Balance en styliste het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.